Juozas Statkevičius Haute Couture pavasaris/vasara 2013
Šį kartą Juozas buvo kitoks. Kai daugelis pasaulio dizainerių šiemet sugrįžo į baroką, Juozas sugrįžo dar toliau – į renesansą. Rafinuotus laikus su mažutėmis baltomis renesansinėmis apykaklėmis, asketiška erotika ir donkichotiškomis manieromis.
Pradėjęs kosminėmis tendencijomis, blizgančiomis taip pat ryškiai kaip jo penktą gimtadienį švenčiantys kvepalų buteliukai, dvelkiantys tamsiu, komplikuotu smilkalų aromatu, Juozas nulėkė stipriai atgal į praeitį.
Ant podiumo jis paleido tikrus XXI-ojo amžiaus pasipūtusius batuotus katinus su kulniukais ir kuklias renesanso damas su žemapadžiais smailianosiais batukais. Ir nieko čia labai keisto, nes šį kartą Juozą įkėpė garsaus italų renesanso tapytojo Giovanni Battista Moroni paveikslas „Tagliapanni“ („Siuvėjas“), kurį Juozas pamatė kabantį Londono Nacionalinėje galerijoje.
Taip gimė visa linija renesanso įkvėptų modelių, su renesansinio kostiumo detalėmis, venecijiečių tapybą primenančiomis spalvomis, ir žinoma, de Grisogono deimantais bei šių dienų mados tendencijomis, tokiomis kaip – oversize formų švarkai ir įvairiai apdirbta oda. Buvo net ir įspūdingų print‘ų pavyzdys – visus kūno audinius eksponuojantis kostiumas, kurį demonstravo legendinių prancūzų mados namų „Hermes“ veidas – barzdotasis Benjaminas Dukhanas, atrastas paties Jeano Paulo Gaultier.
Po Dukhano pasirodymo sekusi tamsi, metalizuota ir ryškiai blizganti Juozo„kosminė“ linija, šiek tiek priminė kosminės temos klasiko – dizainerio Paco Rabanne braižą, o milžiniškos podiumo dekoracijos – Juozo Statkevičiaus Eau de Parfum buteliukai, nukėlė keliais metais atgal į Paryžiaus Grand Palais rūmus, kuriuose Karlas Lagerfeldas taip pat buvo sustatęs milžiniškus kvepalų buteliukus. Tik ten buvo „Chanel“. O Juozas yra Juozas, ir jo panašumas su Karlu Lagerfeldu tėra toks, kad kiekvienais metais, jis padaro pačius įspūdingiausius mados šou be konkurencijos. Visai kaip ir Karlas.
Nuotraukos Gretos Griniūtės