Kvapų karalystėje: Kvepalų magijos suviliota
„Creme de la Creme“ komercijos direktorė Diana Podmostko – tikra savo srities profesionalė, nes jai rūpi ne tik produktų – prabangių nišinių kvepalų – pardavimai. Moteris aistringai domisi įvairių kvepalų sukūrimo istorija, puikiai išmano jų gamybos paslaptis ir net naktį pakelta iš lovos galėtų išvardyti, kokios natos sudaro vienus ar kitus kvepalus, kuriais prekiauja jos atstovaujama įmonė.
– Kodėl pasirinkote būtent šią darbo sritį – parfumeriją?
– Parfumerija jau daug metų yra mano hobis. Patinka tyrinėti kvepalų kūrimo istoriją ir ją lydinčias legendas, jų kūrėjų („nosių“) biografijas, sudedamųjų dalių kilmę. Įdomu uostyti nišinius kvepalus ir stebėti, kaip juose skleidžiasi kilmingos aromatinės medžiagos.
– Kuo įdomi ir ypatinga nišinė parfumerija?
– Nišinėje parfumerijoje kiekvienas kvapas – mintis, koncepcija. Čia turinys svarbesnis nei pakuotė. Nišinė parfumerija kainuoja ne brangiau nei kvepalai, esantys plačioje prekyboje. Esminis skirtumas tas, kad populiariuose, dideliuose prekybos tinkluose mokate už vardą, reklamą, o nišinių kvepalų kainą sudaro brangios žaliavos, autorinis geriausių pasaulio parfumerių darbas, unikalios ingredientų kompozicijos.
Nišiniai kvepalai suteikia galimybę būti išskirtiniu, kvapas tampa neatskiriama žmogaus įvaizdžio dalimi.
– Kokie kvapai: saldūs, kartūs, gaivūs Jums labiausiai patinka?
– Man labiau patinka rinktis kvapus pagal jų sudedamąsias dalis: mėgstamiausios yra ambra, tuberoza, santalas, cinamonas, kardamonas, smilkalai ir įvairios dervos. Priklausomai nuo bendros kompozicijos šios kvapų natos skirtinguose kvepaluose gali skambėti tiek saldžiai, tiek karčiai.
– Kokios dabar yra kvepalų tendencijos rinkoje?
– Nišinė parfumerija nėra pavaldi sezoninei madai, tai vienas iš jos privalumų. Tarp aromatų galima rasti tiek klasikinių kvapų, tokių kaip „Acqua di Parma“ ar „Carthusia“, tiek labai šiuolaikiškų ar net maištaujančių prieš masinę poptendenciją, kaip tai daro „Comme des Garcons“ arba „Nasomatto“ kūrėjai. Šiais kvepalais kvepinasi tikrasis pasaulio elitas, kūrybingos, savotiško mąstymo asmenybės, nesistengiančios prisitaikyti prie masinės mados.
– Ar turite patarimų, kaip žmogui iš kvapų gausos išsirinkti savo kvapą?
– Visų pirma esu nuomonės, kad žmogus privalo turėti bent keletą kvepalų, šalininkė. Juk priklausomai nuo aplinkybių mes būname skirtingi – linksmi, rimti, supykę, ramūs, jautrūs, švelnūs ir t. t., sukamės įvairiuose gyvenimo įvykiuose – dirbame, poilsiaujame, pramogaujame, todėl ir kvepalai turėtų atitikti situaciją. Renkantis kvepalus, pirmiausia reikėtų apsispręsti, ko iš jų norime – pabrėžti savo išskirtinę asmenybę, sušildyti save žvarbų žiemos vakarą ar atsigaivinti karštą vasaros dieną, o paskui bandyti, uostyti ir stengtis suprasti, ar jaučiamės komfortiškai pasikvepinę šiuo kvapu.
– Jautri uoslė – tai įgimtas dalykas, ar ją įmanoma išlavinti?
– Tik nedidelis procentas parfumerijos srities žinovų turi įgimtą jautrią uoslę. Kiti ją lavina, mokosi atpažinti kvapus. Kvepalų žinovo ar kūrėjo parfumerinė atmintis lyg biblioteka, kurioje tvarkingai sudėti prisiminimai apie kiekvieną kvapnią medžiagą. Toks žmogus puikiai atsimena skirtingos medienos, dervų, augalų, netgi atskirų sintetinių cheminių junginių kvapus.
– Psichologai sako, kad kvapai labai susiję su praeities prisiminimais. Ar sutinkate su jais?
– Be abejo, kvapai mums primena vienokias ar kitokias situacijas. Kadangi dažnai stiprūs išgyvenimai siejasi su kvapais, dažniausiai tai būna prisiminimai iš vaikystės. Subtilios kvepalų kompozicijos gali mums priminti atostogas prie jūros, poilsį žydinčiame sode ar kelionę į egzotiškus kraštus. Aromatai gali taip pat kelti asociacijas apie tam tikrus žmones.
– Kokie Jūsų mėgstamiausi kvepalų gamintojai arba kvepalai?
– Mano mėgstamiausi kvepalų gamintojai – tai „Amouage“ iš Omano karalystės, „Montale“ ir „Costume National“. „Amouage“ kuria bene aukščiausios kokybės kvepalus pasaulyje, naudodami rankomis skintas rožes Omano kalnuose bei dervą iš ten augančių smilkalinės bosvelijos medžių. „Amouage“ įkūręs sultonas negaili parfumeriams pinigų, kad šie sukurtų tikrus šedevrus. „Montale“ kvepalai vienija savyje rytietišką prabangą ir europietišką skonį, tarp šio gamintojo kūrinių galima atrasti aromatą kiekvienai progai ir nuotaikai. „Costume National“ – italai, sukūrę kelis išskirtinius aromatus ambros ir arbatos kvapo pagrindu, o jų naujausius vyriškus „Homme“ giria išrankiausi parfumerijos meno žinovai.
– Ar pirkdama sau kvepalus nepasiduodate pagundai turėti jų visą kolekciją?
– Be abejo, turiu šią silpnybę. Kolekcionuoju kvepalus, turiu virš 150 buteliukų, jie visi yra man labai brangūs. Kartais atidarau buteliuką tik tam, kad užuosčiau kvapą ir prišaukčiau vieną ar kitą prisiminimą.
Gražina Juchnevič
Redos Mickevičiūtės nuotr.