Iš pirmų lūpų: Julija Steponavičiūtė apie savo sėkmę Niujorke ir Milane
Lietuvos modelis Julija Steponavičiūtė savo karjerą pradėjo praėjusiais metais puikiai pasirodydama „Gucci“ pristatyme Italijoje. Šiemet ši žavi ir savo šypsena pavergianti mergina itin sėkmingai debiutavo didžiosiose Niujorko ir Milano mados savaitėse. Calvin Klein, BCMG Max Azria, Marc by Marc Jacobs, Moschino, Dolce & Gabbana – tai tik keletas iš daugelio Julijos kolekcijos pristatymų, papildžiusių jos darbų sąrašą.
Įspūdingu kolekcijų pristatymų kiekiu maloniai nustebinusi ir savo gerbėjus pradžiuginusi Julija mielai sutiko pasidalinti savo įspūdžiais pasibaigus mados savaitėms su jurgita.lt skaitytojais.
– Julija, kas labiausiai įsiminė dalyvaujant didžiosiose mados savaitėse?
Labiausiai įsiminė ir stebino žmonių lankstumas. Žavėjausi, kaip, esant tokiai įtemptai atmosferai, žmonės sugeba atlikti krūvas darbų per, rodos, neįmanomai trumpą laiko tarpą.
– Šiemet Tave buvo galima pamatyti bene visuose pagrindiniuose Niujorko mados savaitės pristatymuose. Kaip manai, kas nulėmė, kad tiek daug mados namų Tave atsirinko peržiūrose?
Na, visų pirma, turbūt todėl, kad tilpau į tradicinius „rėmus“. Galbūt jie pamatė kažką ypatingo, ką aš turiu. Tiksliausio atsakymo sulauktume tik iš pačių peržiūrų direktorių bei dizainerių.
– Kuri Niujorke pristatyta kolekcija Tau pačiai labiausiai patiko?
Negalėčiau išskirti tik vienos kolekcijos. Visų dizainerių rūbuose radau kažką, kas itin sudomino, traukė prie širdies.
Labai patiko BCBG by Maxazria bei Herve Leger suknelių idėjos, savotiškas Rag & Bone aštrumas, žaisminga Zac Posen kolekcijos nuotaika.
– Dalyvavai ir Milano mados savaitėje. Ar daug kolekcijų joje pademonstravai?
Milane pristačiau Dolce & Gabbana, RoccoBarocco, Bottega Veneta, Moschino, Love Sex Money ir Gaetano Navarra kolekcijas.
– Gal galėtum palyginti mados sostines Niujorką ir Milaną?
Visų pirma, be galo skiriasi jų išvaizda, architektūra, miestų suplanavimai. Niujorkas turi labai daug energijos, ten visuomet kažkas vyksta: žmonės skuba gatvėmis, iš už kampo pasigirsta muzika, aidi mašinų signalai, kažkas aiškinasi su policijos pareigūnais, kažkas su kuprine ant nugaros traukia link Centrinio parko ir panašiai. Ir šitaip be perstojo. Taip, Niujorkas iš tiesų nemiega.
Manau visi puikiai žinome(arba bent jau esame girdėję) apie karštą italų charakterį. Taigi Milanas taip pat turi daug energijos ir būtent patiems italams reikia už tai padėkoti. Milane yra įdomių architektūrinių paminklų, pilna siaurų gatvelių, jaukių restoranėlių. Juose galima rasti įvairiausių itališkos virtuvės, kurią taip mėgstu, šedevrų. Be to, jei norėsi atitrūkti nuo triukšmo, nesunku rasti ramų parkelį. Bet jei dabar kas nors paklaustų „Niujorkas ar Milanas“, nedvejodama pasirinkčiau Niujorką.
– Ar Niujorke/Milane jautei didelę konkurenciją, priešiškumą savo atžvilgiu? Kartais pasigirsta kalbos, kad manekenės nelabai mėgsta viena kitos.
Galbūt iš pradžių kartais tekdavo pasijusti nejaukiai tarp kitų, jau ganėtinai daug pasiekusių manekenių, arba tarp perspektyviausių naujų veidų, puikiai suprantančių savo galimybes. Vėliau, diena iš dienos, kai sekė vienas pasirodymas po kito, to nebejutau.
– Ar po darbų užsukdavai į vakarėlius? Ar teko dalyvauti vakarėliuose su žvaigždėmis?
Po ilgų dienų norėdavosi tik pailsėti ar susitikti su draugais, tad į vakarėlius neidavau, išskyrus paskutinį vakarą. Žvaigždžių nemačiau, bet jos man tikrai nėra prioritetas, taigi visai nesijaučiu kažką praleidusi.
– Kuri mados savaitė Tau pačiai paliko didesnį įspūdį?
Vienas žodis – Niujorko!
– Kurio dizainerio drabužius Tau buvo maloniausia, įdomiausia pristatyti?
Man maloniausia buvo pristatyti Dolce & Gabbana kolekcijos drabužius. Trys priežastys : puiki atmosfera, idomūs rūbai, geras kolektyvas.
– Ar teko bent kiek pabendrauti su pačiais dizaineriais? Kokį įspūdį jie paliko?
Žinoma, tekdavo persimesti bent keliais žodžiais. Daugelis iš jų buvo labai linksmi ir paprasti žmonės. Savo šypsenomis šildė BCBG by Maxazria ir Herve Leger dizaineriai, Zac Posen pasirodė labai juokingas ir šmaikštus, o Domenico Dolce ir Steffano Gabbana susikaupę vis tvarkė manekenių drabužius prieš prasidedant pasirodymui.
– Ar nepasitaikė kokių nors nemalonių situacijų, netikėtumų (pav. kas nors suplyšo, nulūžo kulniukas ar pan.) prieš išeinant ant podiumo ar einant juo?
Buvo pora netikėtumų. Pavyzdžiui, per vieną pasirodymą Niujorke, vilkėdama labai ilgą suknelę, sulig kiekvienu žingsniu ant podiumo myniau jos medžiagą. Dėl to buvo labai slidu, bet, kai grįžusi namo peržiūrėjau vaizdo įrašą, atsipūčiau – to visai nesimatė.
Buvo ir, kad likus vos kelioms minutėms iki išėjimo ant podiumo, nutrūko delninukės papuošimas. Tai tieisiog nešiausi jį delne, tikindama žiūrovus, jog jis vis dar savo vietoje. Taip pat vieno pasirodymo Milane metu, persirenginėdama antrajam išėjimui, niekaip negalėjau įkišti rankos į siaurutę suknelės rankovę, bet galiausiai, padedant dar trims žmonėms, pavyko.
– Gal galėtum šiek tiek papasakoti, kaip vyksta pati atranka prieš kolekcijų pristatymus? Kokie buvo įdomiausi atrankų momentai ir išgyvenimai? Ar atrankos metu su modeliais elgiamasi maloniai?
Atrankos metu kastingų direktoriai susitinka su šimtais manekenių iš įvairiausių pasaulio kampelių. Jie peržiūri kiekvienos „book’ą“, pabendrauja, paprašo praeiti, kartais duoda pasimatuoti drabužių.
Įdomiausi išgyvenimai? Tiesą sakant, nieko įdomaus tose atrankose nepamatysi. Visos manekenės žino, kad, ypatingai mados savaičių metu, atranka reiškia besidriekiančią eilę merginų, ilgą laukimą ir bėgančių minučių skaičiavimą. Kita vertus, dažnai atrankose sutinki draugių, tai kartu su jomis išeini puodelio „starbucks“ kavos, paplepi, pasidalini dienos įspūdžiais ir laikas nepastebimai prabėga.
Atrankose su manekenėmis elgiamasi maloniai, bent jau man taip buvo. Galbūt, jei manekenė pati elgtųsi netinkamai, nekontroliuotų savo elgesio, gautų nemalonią repliką. Bet čia jau pačių merginų reikalas.
– Ką Tau davė dalyvavimas didžiosiose mados savaitėse? Populiarumą ir platesnes galimybes ateičiai, moralinį pasitenkinimą, finansinę naudą, o gal viską iš karto?
Esu labai patenkinta šiuo 2009-ųjų metų rugsėjo mėnėsiu ir drąsiai galiu teigti, kad dalyvavimas didžiosiose madų savaitėse davė viską iš karto.
– Kaip manai, kaip atrasti sėkmės formulę didžiulėje modelių rinkoje?
Mados industrijoje, modelių rinkoje, niekada nežinai, kaip viskas gali pasisukti. Vieną dieną tu manai esanti kalno viršūnėje,o štai kitą gali likti tuščiomis rankomis. Geriausiai šį kelią gali įveikti tie, kuriems lemta juo eiti. Tik svarbu visuomet išlikti savimi.
– Ar lengvai sekasi suderinti mokslus ir modeliavimą?
Stengiuosi ir pavyksta.
– Apskritai, ar sunkus manekenės darbas?
Į šitą klausimą atskymą galėčiau rašyti valandų valandas, kad įtikinčiau visus, kaip yra iš tikrųjų. Taip, sunkus. Sunkus, nenuspėjamas, intriguojantis, apgaulingas, bet beprotiškai įtraukiantis. Jei tai tikrai skirta tau, jautiesi nuostabiai.
– Ar turi kokį nors pagrindinį tikslą, kurio sieki šioje industrijoje?
Net nežinau…Žinoma, norisi kuo daugiau pasiekti, galiausiai Lietuvą garsinti, bet viską darau dėl savęs. Svarbiausia, kad gerai jaučiuosi.
– Kokie Tavo artimiausi darbo planai, pasibaigus didžiosioms mados savaitėms?
Pati dar nelabai žinau. O tas, ką žinau, lai lieka paslaptyje.
Julijos, kurios motininė agentūra yra Baltic Model Management, vadybininkas Massimo Parisi bei daugelis mados atstovų yra įsitikinę tolimesne merginos sėkme mados padangėje. Na, o mes seksime jos pasirodymus ir lauksime naujų įspūdžių tiesiai iš pirmų lūpų.