Pavojinga mada: YSL skatina "stilingai" rūkyti

Ugnius Kiguolis - -
Pavojinga mada: YSL skatina "stilingai" rūkyti

Nors tabako reklamos yra uždraustos JAV ir Europoje, rūkyti viešuose vietose yra nelegalu daugelyje šalių, o vyriausybės išleidžia krūvas pinigų socialinėms reklamoms bei įvairiais įmanomais būdais siekia atpratinti žmones nuo šio žalingo sveikatai įpročio, panašu jog mados pasaulis mus vis dar bando įtikinti jog rūkyti – madinga.

Pasirodo jog vieni garsiausių Paryžiaus mados namų „Yves Saint Laurent“ reklamuoja bei parduoda vardines cigaretes Rusijoje bei visoje Azijoje. Dar 1989-aisiais sukurtų cigarečių tikslinė auditorija – moterys, kurioms brukama stilingo rūkymo samprata. „Prekinio ženklo filosofija – rūkymui suteikti klasikinės elegancijos įvaizdį. Apeliuojant į moters tuštybę, įtikinti ją jog mergina, rūkanti „YSL“ yra patrauklesnė už tą, kuri rūko kitas cigaretes arba nerūko visai“, – teigiama reklaminiame scenarijuje.

„YSL turėtų gėdytis“, – teigia organizacijos „Action on Smoking and Health“ atstovė Deborah Arnott, – „Socialinės tabako antireklamos sumažino rūkymą tarp jaunų žmonių net trečdaliu. Europoje „Yves Saint Laurent“ cigarečių reklamos nematysime, nes tai uždrausta. Deja, Rusijoje bei Azijoje gyvenantys jaunuoliai nėra apsaugoti nuo tabako pavojaus, o tokie prabangūs mados namai kaip „YSL“ tik skatina juos rūkyti ir taip „madingai“ susigadinti sveikatą“.

Beje „Yves Saint Laurent“ – ne vieninteliai mados namai, savo vardą paskolinę tabako pramonei. Tokios žinomos kompanijos kaip „Givenchy“, „Versace“, „Pierre Cardin“, „Christian Lacroix“ ir „Cartier“ vienu ar kitu metu buvo įsitraukusios į tabako žaidimą.

Nors „YSL“ cigarečių reklaminės nuotraukos bei pakelis atrodo tikrai viliojančiai ir stilingai, nepaslaptis jog rūkyme nieko stilingo ir elegantiško iš tiesų nėra – 90% visų plaučių vėžio atvejų sukelia būtent rūkymas, o vien JAV nuo rūkymo sukeltų ligų kasmet miršta daugiau nei 430 000-čių žmonių.

Pavojinga mada: YSL skatina „stilingai“ rūkytiPavojinga mada: YSL skatina „stilingai“ rūkytiPavojinga mada: YSL skatina „stilingai“ rūkyti

Pavojinga mada: YSL skatina „stilingai“ rūkyti

Pavojinga mada: YSL skatina „stilingai“ rūkytiPavojinga mada: YSL skatina „stilingai“ rūkyti

Pavojinga mada: YSL skatina „stilingai“ rūkytiPavojinga mada: YSL skatina „stilingai“ rūkyti

Netgi „YSL“ makiažo priemonių linijos reklamoje „Touche Eclat“ – užuomina į rūkymą.

Apie autorių

Ugnius Kiguolis
Ugnius Kiguolis

Ugnius Kiguolis - žinomas verslininkas bei visuomeninkas. Daugybės internetinių projektų kūrėjas ir bendrasavininkas, savo veiklą skirstantis į keletą sričių.

Susisiekite su Ugnius Kiguolis
Apie Jurgita.lt